2014. október 30., csütörtök

Zenész hírek a nagyvilágból 159. - Tim Cook is meleg

Az Apple-vezér büszke rá, hogy meleg

Az Apple CEO-ja, Tim Cook a Bussinessweekbe írt publicisztikát, ami azért nem mindennapi dolog. Azt írja, próbált minél kevesebb figyelmet irányítani magára, az Apple így is a világ legjobban figyelt cége, inkább a termékekre és azokra a remek dolgokra koncentrált, amit a felhasználók elértek velük. Most viszont magáról is beszél.

„Évek óta nyíltan beszéltem a szexuális orientációmról. Rengeteg kolléga tudja az Apple-nél, hogy homoszexuális vagyok, nem tűnt úgy, hogy emiatt máshogy kezelnének. Persze, nekem szerencsém volt, egy olyan cégnél dolgozhatok, ami imádja a kreativitást és az innovációt, és tudja, hogy csak akkor működhet jól, ha támogatja az emberek különbségeit. Nem mindenki ilyen szerencsés” – mondja. Azt írja, hogy bár sosem tagadta meg szexualitását, egészen idáig nem mondta el nyilvánosan. Most megtette:
"Büszke vagyok rá, hogy homoszexuális vagyok, ez az egyik legnagyobb dolog, amit Istentől kaptam."

Cook szerint az, hogy homoszexuális, segített megérteni, milyen kisebbségben lenni, és ablakot nyitott arra, milyen problémákkal küzdenek a kisebbségi csoportokban lévő emberek nap mint nap. Ettől sokkal empatikusabb lett, ami teljesebb élethez vezetett. Emellett rinocéroszbőre lett, ami jól jön, ha valaki az Apple vezérigazgatója. 

Azt írja, a világ gyerekkora óta rengeteget változott, a házassági egyenlőség irányába tart, és a coming outolt hírességek tették sokkal toleránsabbá a kultúrát. Magát nem tartja aktivistának, de felismerte, milyen előnyökkel jár, amit tesz. Akkor is, ha nem volt egyszerű döntés.

Máris beszólt egy orosz képviselő az Apple meleg elnökének


Örökre ki kellene tiltani Oroszországból az Apple elnökét, miután nyilvánosan is felvállalta, hogy meleg – javasolta egy homofób orosz képviselő. Vitalij Milonov a FlashNord nevű orosz nyelvű portálnak nyilatkozta ezt. „Mit tudna ő hozni nekünk? Ebolát, AIDS-et, gonorrheát?” – fogalmazott a szentpétervári önkormányzati politikus.

Forrás: Index, HVG, Allthingsd
SPF: én nem tudtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése