2014. október 24., péntek

Te mit csináltál volna 56-ban?

Régen sokszor, ma már ritkábban, de egy évben egyszer biztos elgondolkodom azon, mit csináltam volna 56-ban? Tök jól hangzik, hogy pesti srácként harcoltam volna a barikádokon. Az is lehet, hogy ezt csináltam volna, de nem tudhatom, utólag nem lehet kimondani. Egy biztos, ezt szeretném mondani. De fene tudja, lehet, hogy a szüleim óvtak volna, lehet, hogy nem lett volna bátorságom hozzá, lehet, hogy inkább a túlélésért küzdöttem volna, vagy elmenekülök, nem tudhatom. Ha gyerekem lett volna, rájuk is gondolni kell, mikor teszel jót, ha kockáztatod az életed az ő jövőjükért vagy ha ha nem kockáztatod a  jelenükért és a biztos jövőjükért. Nem könnyű dilemma.

Nagyon tetszik az a hangulat, erő, hogy egy magasabb dologért együtt küzdöttek, harcoltak, ahogy együtt mozdult a tömeg, ahogy felkeltek az elnyomás ellen. Az idősebb elbeszélők mindig olyan áhitattal beszélnek róla, mint csodáról, ami fantasztikus volt.

Mondjuk ha látom, hogy a szeretteimet viszik el, aztán soha nem látom újra őket, vagy alázzák meg, börtönzik be, vagy netán egy ávós lövi le, akkor egészen biztos, hogy nem bírok a fenekemen maradni. 

Voltam én tüntetni a 2000-es években elég sokat, szívtam a könnygázt, tök jó volt tüntetni valamiért, vagy éppen valami ellen, közösen, együtt. De ez más volt. Meg egy-egy közlekedési konfliktusban is simán megölném a másikat (túlzás), de ha már ennyi elvisz, akkor ennél sokkal fontosabb, személyesebb is elvihetne, nem tudom. 

Ezt már sose tudjuk meg, de azért büszke vagyok az 56-os hősökre.

5 megjegyzés:

  1. gondolom amilyen okos vagy, a derék kommunisták, vagyis fletó és tsai ellen tüntettél... ;)

    VálaszTörlés
  2. tudom, tehát akkor most ovi-ellenes is vagy? mert jelenleg eléggé bolsevik politikát folytat.

    VálaszTörlés
  3. Gondolom ma is mész tüntetni, a foci mellett, a stadionok ellen...
    "Figyelem! Október 26. vasárnap 15.00-tól a magyar szurkolótáborok tüntetése lesz a Parlament előtt. Várunk minden szurkolót, ultrákat, nyugdíjasokat,családosokat. A miértekről,hogyanokról,meddigekről a következő napokban bővebb felvilágosítást kap mindenki."
    Kérjük minden szurkolótársunkat, hogy ossza meg a képet, és a tüntetés helyszínét,időpontját.

    VálaszTörlés
  4. Ezen én is annyiszor gondolkodtam már. Annak idején persze voltam én is tüntetni, de azt azért nem lehet összehasonlítani 1956-tal. Valahogy én is úgy vagyok vele, hogy ilyen "kockázatot", mint amit ők vállaltak, csak akkor vállalnék, ha személyesen lennék érintve benne, akár család, akár barátok által.

    VálaszTörlés