2013. augusztus 28., szerda

FideX

A múltkor feljött valakivel, és azóta nálam is elültette a bogarat, hogy sok minden volt itt, ami nem szép és nem jó, de az egykulcsos adó elég erős érv a Fidesz mellett. Beszúrhatunk egy vajon szót az adó és az elég közé, és egy kérdőjelet a végére. Pedig nem is nagyon értek egyet vele, de ha már így alakult, nem mondanék le a pénzemről... Jó, tudom, vannak fontos értékek meg elvek, meg ideák, meg blabla. :) Na, majd a tüneményes után pártos szavazás lesz. 

23 megjegyzés:

  1. Bízom benne, hogy enyém lesz az egyedüli "nem" szavazat, így végre különleges lehetek...

    Nehéz lenne megszokni (nekem is), hogy kevesebb a fizu, de be kell látni, hogy az olvasóid közül kereset szempontjából jó néhányan a felső tizedbe tartozunk (és ha jól sejtem, Te is :)), amely rétegnek pedig szerintem valamennyivel több terhet kell viselnie, mint a társadalom többi rétegének. És ráadásul a fizetés egy részét a többségünk a Zarában és társaiban, nem pedig a gyerek Hádában veri el...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én biztos nem tartozom a felső tizedbe, ha így lenne, nem filóznék ilyeneken. :)

      Több pénzből több terhet vonnak le amúgy.

      Nagyon rég vettem bármit is a Zarában.

      Szóval? :)

      Törlés
  2. De, biztosan. Nézz statisztikákat. (Egyébként a felső egymillióba biztosan beletartozol.)

    Ugyanaz az adókulcs.

    Akkor Springfieldben, vagy a kukim tudja, mi most a trendi üzlet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Amúgy itt nincs NEM szavazat, hanem valami mellett kell majd szavazni, olyan, mint a Fb, lájk van csak, diszlájk nincs.
      Meg ettől miért leszel különleges? Nem ettől leszel az. :)

      Igen,jó kérdés, egymillióba a keresők közül?

      Ha többségüNK, akkor lehet, hogy éppen te költöd el a Zarában? :(
      Nem tudom mi a trendi, sose az alapján vásároltam.



      Törlés
  3. SPF, te nagyon is oda tartozol.
    Szerintem kevés igazságtalanabb dolog van annál, mint egyenlőként bánni azokkal, akik nem azok. A te 16%-od nem azt jelenti neked, mint egy szakmunkás vagy egy gyártószalag mellett ácsorgó dolgozó 16%-a.
    Ha mérlegre teszed az elmúlt három évet, akkor csak a te plusz pár tízezer forintod áll szemben mindennel, amit te magad is rossznak tartasz? Mi ér többet? + X ezer forint, vagy a hatalommegosztás elve? + X ezer forint, vagy a meleg állampolgárok védelme? Mehetnék tovább is, de akkor azt hiszem, már nagyon populista lennék. Szerintem az üzenet így is átjött.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon is? Ezt honnan tudod??

      Amúgy a szakmunkásé nem lesz több attól, hogy az enyém 32% lesz.

      Nem teszem mérlegre a 3 évet, ez egy politikai kérdés első pontja volt, lesz még több is, de mindig csak 1 kérdést/problémát fogok felhozni, hogy ne legyen csapongás, hanem csak azt az egy problémát járjuk körbe.

      Hatalommegosztás elve?? Ezt hogy?

      Most nézem a Bajnai-Mesterházy vitát, bennük meg lehet bízni?? Az ő hatalmuk jó lesz nekem, neked? Akkor igazságos lesz minden?

      Törlés
  4. SPF: Nem lesz reprezentatív a mintavételed, tradicionális okokból az LGBT közösség alapból balra húz... Így hát ne lepődj meg, ha itt Wartburg (gy.k. kormányváltó) eredmény születik, oszt a valóságba' majd jövőre mégsenem.

    warum: A felső 1 millába nem nehéz tartozni egy olyan országban, ahol a foglalkoztatottak száma valamivel 4 millió alatt van (és ennek jó része sem a versenyszférában dolgozik).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem kell reprezentatív, elég az olvasói. :)

      Igen, ez igaz. Érthető is, hogy balra húz, hiszen ők elfogadóbbak, mint a jobboldal, amelyik még nem érti, hogy az angol konzi út a nyerő...

      Törlés
  5. SPF: Akkor a második sor mi? :) De lényegtelen, mert valaki más is azt a gombot nyomta meg... :(
    Kevés dologra vagyok büszke, de arra igen, hogy nem jártam még Zarában. :)

    enkimas: Van igazság abban, amit írsz, de mégiscsak a legtöbb jövedelemmel rendelkező tíz százalékról van szó, amit egyébként a szociológia is elég gyakran használ viszonyítási alapként. Egyébként meg jó kérdés, hogy nehéz-e bekerülni ebbe a rétegbe. Kérdezz meg egy hipermarketben dolgozó pénztárost vagy egy frissen végzett bölcsészt mondjuk Nyíregyházán.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor már nem is vagy egyedi, bukó. :) Amúgy miért nem akarod?

      Erre vagy büszke? Jajmár. Miért, az bűnös dolog?!

      Törlés
    2. Ja, ez a formám...

      Másra nem nagyon lehetek.

      Törlés
  6. Szerintem kevés emberben teng jobban túl az osztályöntudat, mint bennem (a munkásosztálynál jobban talán csak a pöffeszkedő igazgatókat és a társadalmi helyzetükhöz méltatlanul jutott, műveletlen és kártékony gazdagokat nézem le jobban), azonban ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy önnön helyzetemnek egy árnyalatnyival jobbá fordítása érdekében azt kívánnám, hogy ezen rétegek nyomorban tengődjenek. Az egykulcsos adó mélységesen igazságtalan, és érte eladni a lelkünket a Fidesznek nemcsak erkölcstelen lépés (ahogy arra már Captain, akinek mondandójához nem először csatlakozom, rámutatott), hanem mélységes dőreségre is vall (elvégre te, kedves SPF, csak havi néhány ezer forint erejéig részesülsz annak áldásaiból, amely néhány ezer forinthoz egy megfelelő sávhatárokkal operáló két- vagy többkulcsos adó esetében is hozzájuthatnál, míg valódi nyertesei mindannyiunk kedvenc Simicskája és társai).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lenézni másokat keresztényi?

      Erkölcstelen lennék? Nahát, ezt is meg kell élni. :)
      Erkölcstelen bélyeget adni szintén nagyon keresztényi.

      Nem adtam el senkinek a lelkemet, én nem így gondolkozom, bár az ördög biztos bennem lakozik.

      Nem értékeltem a Fideszt, nem osztottam bélyegeket, és hiszem azt, hogy normálisan is lehet vitatkozni erről. Bármennyire is szembemegy ezzel a kommented.

      Törlés
    2. Én sem lehetek tökéletes :P
      Nem adtad el a lelkedet? Akkor mit írtál a bejegyzésben? "Pedig nem is nagyon értek egyet vele, de ha már így alakult, nem mondanék le a pénzemről... Jó, tudom, vannak fontos értékek meg elvek, meg ideák, meg blabla"

      Törlés
  7. Azt felejti el mindenki, hogy más, az elmúlt években bevezetett, illetve megemelt adónemekből ugyanúgy befizeti azt a pénzt, amit az egykulcsossal nyert. Persze, tudom, pl. a bank a szemét a hogy emeli a költségeket, de mindez bizonyos, nem az embereket sújtó adók miatt van. Mert a kormányod ugyebár az adócsökkentés kormánya...(és nem akarom felsorolni, hogy mi minden csapódik le közvetetten a te pénztárcádon, miközben az egykulcsossal úgy érzed, hogy nyersz).
    Mindemellett, én is az egykulcsos mellett vagyok... (csak ne adjuk el ezt fityisz-találmányként, mert lényegében ezt már Bajnai bevezette de facto, ha nem is de jure). De ez nem jelenti azt, hogy erre a bűnöző bandára kéne szavazni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem az én kormányom, ezt nem sikerül megérteni. Ha az enyém lenne, nem így működne.

      Hát, most Bajnai nem kardoskodik az egykulcsos mellett, de Attila se, se senki.

      Törlés
    2. Még szép, hogy nem kardoskodnak ez a hülyeség mellett: tíz éve még a Fidesz is elítélte mint vadliberális hazaárulást. Aztán kormányra kerülve osztottak-szoroztak, és rájöttek, hogy nekik mégis jobb így. Megjegyzem, az egykulcsos adó is lehet progresszív, ha megfelelően választjuk meg az adófokot, és beépítünk egy viszonylag magas általános adókedvezményt. Ami viszont Magyarországon megvalósult, a legrosszabb lineáris adózás, elvégre az SZJA 16, az ÁFA pedig 27%-os (az egykulcsos adó lényege épp az, hogy előbbi kettőnek és a társasági adónak ugyanolyan a kulcsa).

      U.i.: Elnézést kérek az előző hozzászólásom pongyolaságaiért; máskor majd inkább nem közvetlenül borivás után kommentelek :D

      Törlés
    3. áhá, szóval szarul működik szerinted is, még ha csak burkoltan is, de végre kimondod :)

      Bajnai meg Attila elmehet a fenébe a töketlenkedésével... az egybites masszát (fityisz rajongók)akarják megfogni ezzel szerintem, ahelyett hogy a józanul gondolkodó racionális emberek (akik csendben vannak) elé tennének alternatívát...

      Törlés
    4. Aurelio: tudom, emlékszem is rá, nem kicsit lepődtem meg, amikor bevezették. Az ÁFA sajnos nagyon magas, ebben egyetértek.

      U.i.: elnézve. :)

      chris: nem burkoltam is kimondtam, ha leveszed afröcsögős gyűlölet szemüvegedet. :)

      Nem én mondtam ezt se. Mégis mit vártál a 19 ezer forint után?

      Törlés
    5. Aurelio: Mondjuk az nem egy rossz ötlet, hogy a fogyasztást adóztassuk inkább, mint a béreket. Én ehhez még hozzácsapnám a környezetkárosító tevékenységek fokozott adóztatását.

      Törlés
    6. A környezetkárosító tevékenységek fokozott adóztatásával teljesen egyetértek.

      Törlés
  8. na de ha nem burkoltan is kimondod, hogy szarok, akkor mi a faszért szavaztál meg szavazol rájuk?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Miért szavaztam rájuk: talán mert nem volt jobb?!
      Most még nem tudom kire fogok szavazni.

      Törlés