2013. december 6., péntek

Milyen film a Coming out?

"...cikk írója ugyan elismeri a készítők jó szándékát, mégis úgy gondolja, hogy a mai Magyarországon a Coming out valószínűleg többet árt a melegeknek, mint amennyit használ." 

„Bojkottot nem hirdetnék, inkább sok beszélgetést a témáról. Ha másra nem is jó a film, sőt, sok szempontból árt, arra, úgy tűnik, alkalmat teremt, hogy beszéljünk a szexuális identitások kérdéséről”

„Ha az volt a készítők szándéka, hogy növeljék a toleranciát, akkor kijelenthetjük, hogy ez nem sikerült.” 

"...ez egy vígjáték, úgyhogy ezzel önmagában nincs nagy baj”


Azt vettem észre, hogy elég megosztó lett az a film, legalábbis a melegek körében. Elindult egy vita, hogy mennyire pozitív, vagy éppen negatív a film üzenete. A filmről nem tudok véleményt mondani, mivel még nem láttam. Szerintetek milyen?

Önmagában az, hogy beszélnek róla, szerintem jó. Ha csak arra gondolok, hogy sok nézőt bevonz a moziba, akik a film után beszélnek a melegségről, netán még gondolkodnak is rajta. Aki képtelen a gondolkodása, annak úgyis mindegy. A retek klubon a Portréban (miért éjfél után adnak értelmes műsort?) láttam egy interjút a Csányival, aki teljesen normálisan beszélt erről. Elmondta, hogy neki rengeteg meleg barátja van a színházi és filmes világban (mondjuk ez nem meglepő), akikre egyáltalán nem illenek a sztereotípiák, és a filmmel a szórakoztatás mellett ezeknek a lebontására is törekedtek.  
Hogy ez sikerült-e vagy sem, arról én még tényleg nem tudok mit mondani, mert még nem láttam.

Forrás: Index, Origo

1 megjegyzés:

  1. Ja, hogy a héten volt a bemutató? Akkor sokan nem láthatták... :)

    Amúgy meg:
    http://www.origo.hu/filmklub/blog/interju/exkluziv/20131206-orosz-denes-interju-coming-out-csanyi-sandor-tompos-katya-karalyos-gabor.html?sec-top

    VálaszTörlés