2013. július 16., kedd

Brotherhood of Bears

A meleg férfiak legtöbbször túl nőiesen, vagy hibátlan testfelépítésű adoniszként jelennek meg a médiában, ezzel a tökéletesre csiszolt szépségideállal viszont sok meleg férfi képtelen azonosulni. Így volt ezzel Alan Charlesworth (31) amerikai fotós is, aki sokáig azért kételkedett saját nemi identitásában, mert idegenkedett a tévében és magazinokban megismert melegképtől. Alan a 90-es években, egyetemi évei alatt talált rá Philadelphiában a homoszexuális sztereotípiákkal szembehelyezkedő Brotherhood of Bearsre, azaz a Medvék Testvériségére. Diplomamunkájához fotózta a testvérek életét, de közben maga is otthonra talált a közösségben. Több mint egy évtizeden át követte a medvéket erdőkön és városokon át, míg végül maga is csatlakozott közéjük.

>>> Nagykép <<<

A Medvék közösségében fekete- és barnamedvék, medvebocsok és öreg jegesmedvék is élnek, egymásra testvérként, lelki és fizikai társként tekintenek, közösségük egymás feltétel nélküli elfogadására épül. Az emberi szépségről alkotott képük bizonyíték arra, hogy nem kell ragaszkodni a ránk erőltetett sztereotípiákhoz, mindenkit meg lehet szeretni olyannak, amilyen valójában.

Forrás: Index, AC
SPF: mennyire szép már ez a néhány sor...

7 megjegyzés:

  1. Brumm-brumm... még ha nem is szeretem a focit ;)

    VálaszTörlés
  2. Ez a néhány sor lehet, hogy szép, de a valóság nem annyira, legalábbis számomra. Sajnálom, de még nem jutottam el az elfogadásnak arra a szintjére, hogy irtózás nélkül tudnék elvegyülni közöttük: néhány éve egy külföldi felvonuláson betévedtem az utcájukba, és szinte futva menekültem belőle: a fedetlen és szőrös felsőtestű, kezében műanyag pohárban sört szorongató egyének az előítéleteim szerint sokkal inkább lehetnének gój motorosok, mint melegek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szóval járjunk felvonulásra, mert azt kell, de nem tudjuk elfogadni a másikat, aki erőteljesen MÁS, mint mi, értem.

      Ez a gój motoros összehasonlítás kicsit durva.

      Az elfogadás vajon mi?

      Törlés
    2. Bocsánat, egy szóval sem állítottam/követeltem, hogy rájuk ne vonatkozna az általunk követelt jogkiterjesztés. Az azonban már az én személyes ízlésem, hogy előbb bújnék ágyba nővel, mint a szóban forgó csoport valamely tagjával - ezzel természetesen nem vonom kétségbe, hogy ők is őszintén szerethetik egymást stb. Gój motoros helyett írhattam volna iowai családapát is, ráadásul a mondatomban szerepelt, hogy az előítéleteimről van szó.

      Törlés
    3. Nekem se jönnek be, de nem is gójmotorosozom le őket, mert az nem túl pozitív rájuk nézve.
      Nahát, mennyi előítélet...

      Törlés
  3. Kinek a pap, kinek a Pappné, kinek a paplan, kinek a ministránsfiú, kinek a gój motoros, kinek a nyunyó, kinek a maci, kinek a "kétajtós szekrény" - sokfélék vagyunk, s ez is így van jól.

    VálaszTörlés