2013. november 27., szerda

Blaha

Napok óta a segítségnyújtás a téma. Mindenki kivan, hogy nem segítettek. Minden ember szar, csak egy nem. Valahol jogos, aki fotózni, videózni tud, az segíteni is tudott volna, nem igaz? De, igaz. Viszont ott vannak azok, akik nem fotóztak, csak nem segítettek. Az ő védelmükben le kell írnom, hogy nem mindenki tud/képes ott és akkor segíteni. Van, aki fél, van, aki sokkot kap, van, aki nem tudja mit csináljon, megzavarodik éppúgy, mint az, aki kiugrik meztelenül. Gáz, hogy csak egy ment oda, de mindenkitől ne várjuk ezt, mert nem mindenki képes rá. Te megtennéd, ha látnál egy kiugró meztelen embert?! (Aki egyébként másokra is eshetett volna.) Vagy percek kellenek a sokk feldolgozásához? Ez is lehet. Nem mindenki erős, nem mindenki cselekszik jól, nem mindenki tudja, mit kell tenni. Szerencsétlen segítségnyújtó meg azóta is kivan, talán nem is tudja majd feldolgozni. Ő is ösztönösen cselekedett.  

Nemrég hasonlót éltem át, a Baláhtól néhány megállóra elgázoltak valakit, se mentő, se rendőr, friss lehetett, elindultam arra, hogy segítek, vettem elő a telefont, hogy hívjam a mentőket, de hirtelen 50 ember volt már körülötte, többen telefonáltak, volt, aki kommunikált vele. Ezek után már nem mentem oda. Minek menjek ötvenegyediknek?! Elmondtam egy imát, és haladtam tovább. Szerencsére oda tudtam volna menni, talán segíteni is tudtam volna. De ott volt már 50 másik. Akkor és ott segítettek az emberek.  

2 megjegyzés: