2014. április 27., vasárnap

Faludy versel

Kamaszversek 4. Katonafürdő a Nagy Kígyó folyónál

Hasunkon fekszünk meztelen, a nyári nap nyakunkba lóg.
Vigyázva jár a felszínen a gondolat s a vízipók.
Az árny csípőmön körbefut, mint a napórán. Fény vagyok,
csípő vagyok, s árnyék vagyok: tíz körmöm mint kagyló ragyog.

Gyermekszívecskét rajzolok a sárba, de a sár hideg,
s rekedt lennék, ha szólanék. Így vannak mind a többiek.
E nagy, magányos vágy hevét hány tenger látja, mennyi tó!
Gonosz kamasz-szánkon mosoly szalad le, futva illanó.

Felugrottunk egykor s a sás közé bújtunk, ha mart a hús,
és néztük, gőgös istenek, míg eljátszódott két kezünk
s fehér fonállal ujjain a kéj jött, bűvös Thezeus.

Ma vétek már a gondolat, hát gondolatban vétkezünk.
Nem nézzük egymást, hallgatunk. A nyári est sokára jő,
s nem látjuk, hogy térdhajlatunk gödrében kékes pára nő..

(Fort Leonwood, 1943)

_________________________________________________

Nel mezzo del cammin

Internátus, Berck Plage, 1926 nyarán

[részlet]

Az ablak alatt háborgott a tenger.
Kéj cikkázott ölemben mint a kés.
Egy csepp spermádat érezte a nyelvem,
s mellemben folyt, üdítő vízesés.
Az ablak alatt háborgott a tenger.

Szökőkút lettél. Magodból, szerelmem,
torkomban vadvirág fakadt. Olyan
boldog voltam veled. Fanyar tejedben
lubickolt mind a harminckét fogam.
Szökőkút lettél torkomban, szerelmem.

Féltem, hogy elfordulsz tőlem utána,
de nem mozdult el se kezed, se szád.
Begörbült combodon szemem pillája,
s magamba szívtam öled illatát.
Féltem, hogy elfordulsz tőlem utána.

Majd átadtuk egymás testét a holdnak,
nem volt rajtunk sem takaró, sem ing
és tudtuk, hogy gyönyörű lesz a holnap.
Felébredtünk, ölelkeztünk megint,
majd átadtuk egymás testét a holdnak.

SPF: hát nem szép? :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése