2017. november 16., csütörtök

Zenész hírek a nagyvilágból 250. - Ausztrália és a melegházasság

Nemzeti konzultációt tartott az Ausztrál Államszövetség arról, hogy megváltoztassák-e a házasságról szóló törvényt. A szavazásra jogosultak több mint háromnegyede, 79,5 százaléka vett részt a postai úton rendezett konzultáción, a válaszadók 61,6 százaléka támogatta, hogy legalizálják az azonos neműek egybekelését Ausztráliában. A 150 választókerületből 146-ban 70 százaléknál magasabb volt a részvétel, míg a törvény módosítását csak 17 választókerületben ellenezték.

Igennel szavazott az egyik leghíresebb ausztrál, az ötszörös olimpiai bajnok úszó Ian Thorpe is.

Nagyon izgatott voltam egész nap, mert idegesen vártam az eredményt, ami nagyon fontos rengeteg embernek országszerte. Azt akartam, hogy ma minden rendben legyen – mondta az úszó.

– Hihetetlenül büszke vagyok az azonos neműek házasságának nagy-britanniai legalizálására, és örömmel látom, hogy más országok is ebbe az irányba tesznek lépéseket. Jó napot, Ausztrália! – írta Facebook-oldalán David Cameron brit exminiszterelnök.

Érdekesség, hogy mindkét angolszász országban konzervatív erők vezetésével zajlott a melegházasság legalizálása.

A lakossági felmérés nem kötelezi semmire az ausztrál kormányt, de a kabinet korábban megígérte: ha a szavazók kiállnak a homoszexuálisok házassága mellett, beterjesztik az erről szóló törvénytervezetet a parlament elé. Malcolm Turnbull miniszterelnök az eredmény ismeretében azt mondta, ha rajta múlik, az ünnepekre már megszületik a törvény.

Ausztrália lehet a világon a 25. ország, ahol legalizálják az azonos nevűek házasságát.

Forrás: MNO, HírTv
SPF: szép kis karácsonyi ajándék lehet. :) Ugyanakkor nekem még mindig fura, hogy egy modern Ausztrália csak 2017-ben jut el ide. Ezt még emésztem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése