2017. augusztus 9., szerda

A cigány fiú

Kora reggel volt. Morgott egy nagyot, miután nem talált semmi megmaradt aprót a BKK-automatában. Aztán odajött hozzám. Látszott, hogy nem volt teljesen tiszta. Zavaros volt a tekintete. Hogy drog vagy pia, azt nem tudom, de inkább drog. Valami olcsó pusztító. Olyan 15-18 lehetett, nem tudtam pontosan behatárolni. Helyes volt. Udvarias volt. Elnézést kért. Majd pénzt. Összeszedte minden tudását, és szép, kerek mondatokban beszélt, de látszott, hogy erőlködik. Viszont akart, megerőltette magát néhány forint reményében. Tökre értékeltem, hogy beszívva vagy bebaszva megerőlteti magát. Nem az, hogy adjál, tesó meg ilyenek, hanem 3-4 kerek mondatban. Adtam valamit. Aztán megkérdeztem, hogy mit fog ma csinálni, mi a célja. Hogy egyen valamit - válaszolta lemondóan. Majd elment. Pár nappal később - kora reggel - az aluljáróban láttam. Egy kartonlapon aludt. Félmeztelenül, rövidnadrágban, talán cipő nélkül. Rossz volt látni. Hol az anyja? Hol az apja? Hol vannak a rokonai? Lehet nincsenek is. Nyilván nem maga választotta az utcát. Nem olyan, mint a punkok. Milyen sors vár rá? Nem túl jó. Előbb-utóbb felhasználják, kihasználják, ő meg belemegy majd a pénzért. Vagy mert nem lesz más választása. Az utcán farkastörvények vannak. Simán börtönben fog kikötni. Mit tehetek én érte? Nem tudom megmenteni... 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése